Endpoint Services

Mobiele devices, ‘vaste’ hardware en alle denkbare accessoires zijn onmisbaar voor je bedrijfsvoering. In alle primaire, secundaire en ondersteunende bedrijfsprocessen zijn zogenaamde endpoints immers een cruciaal onderdeel. Om bij vervanging of reparatie je bedrijfsprocessen zo min mogelijk te verstoren, kun je vertrouwen op onze Endpoint Services. Als separate dienst of geïntegreerd in de Detron Digital Workspace.

Voorkom onnodige kosten, ergernissen en security-issues

  • Veel organisaties hebben het proces rondom de uitgifte, vervanging bij storingen en inname van endpoints niet goed geregeld. Dat kan zorgen voor vertraging van je bedrijfsprocessen, maar ook voor ergernis en ontevredenheid bij je medewerkers. Er is dan veel tijd en energie nodig voor relatief eenvoudig werk, met extra kosten tot gevolg. Ook mogelijkheden om te besparen en efficiënter te werken, laat je hiermee liggen. Bovendien is de controle over dit soort processen essentieel in verband met security en cost control.

Volledige ontzorging tegen voorspelbare kosten met Endpoint Services

Met Endpoint Services van Detron ontzorgen we je op het gebied van de inname, uitgifte en reparatie van hardware en accessoires. Tegen voorspelbare kosten. De communicatie tussen Detron en je organisatie vindt plaats via een web-interface, desgewenst gekoppeld aan je interne HR-/ITMS-/ERP-softwarepakketten. Wel zo efficiënt!

Zeker met de komst van Auto-enrollment op basis van o.a. Samsung Knox, Apple Business Manager en Autopilot van Microsoft is het mogelijk om je medewerkers snel en efficiënt te voorzien van optimaal voorbereide hardware en accessoires. Daarbij kun je rekenen op dezelfde snelheid, flexibiliteit en klantervaring van de grote online B2C-spelers. Denk aan same, next-day of levering op afspraak.

Wat kun jij met Detron Endpoint Services?

Onze Endpoint Services omvatten een breed portfolio diensten, gericht op de continuïteit van je bedrijfsvoering, het besparen van kosten, het ontlasten van je IT-afdeling en het vergroten van de medewerkerstevredenheid. Denk hierbij aan:

Endpoint Services portfolio

  • Levering van hardware en accessoires

    In overleg stellen we een portfolio samen en houden dit up-to-date. Klantspecifiek kunnen we ook andere IT-gerelateerde items toevoegen, zoals tokens. We hanteren open calculaties met een opslag over de inkoopprijzen met een minimum en maximumbedrag per item.

  • Preconfiguratie van devices

    Denk hierbij ook aan het labelen en aanbrengen van screenprotectors etc.

  • Automatisering van de dienst

    Er is zoveel mogelijk systeemintegratie tussen de portal (en daarmee de klantsystemen) en de Detron backend. Denk aan AFAS-integratie voor ordermanagement en facturering en Omnitracker voor aansturing van de operationele organisatie en CMDB-beheer.
  • Choose-your-Device

    Met vouchers kun je medewerkers voorzien van een budget, zodat zij zelf hun device(s) en accessoires kunnen bestellen. Bij budgetoverschrijding, bijvoorbeeld bij aanschaf van een luxer device, betaalt de medewerker zelf bij via iDeal. De financiële afwikkeling vindt plaats tussen de eindgebruiker en Detron. Hier heb je als werkgever geen omkijken naar.

  • Voorraadbeheer

    Met onze Endpoint Services houden wij een eigen voorraadlocatie voor je aan met nieuwe en ingenomen hardware en accessoires. Hier rapporteren we regelmatig over. Op basis van afspraken over minimum voorraad en bestelhoeveelheden houden we je voorraad op peil.

  • Lifecycle management

    We volgen actief de ontwikkelingen met betrekking tot de lifecycle van de hardware. Aan het einde van de lifecycle van een device ontvang je een vervangingsvoorstel. Ook verzorgen we met onze Endpoint Services de end-of-life verwerking, bijvoorbeeld door opkoop of afvoer. Uiteraard conform de strengste security- en milieurichtlijnen. Ook kunnen we je faciliteren in een employee-benefit programma of - vanuit MVO-beleid - het schenken aan specifieke doelgroepen.

  • End-user support

    Je medewerkers kunnen voor vragen terecht bij onze helpdesk.

  • Third party management

    Derde partijen kunnen we aansturen in combinatie met de hardware-levering. Denk aan de operators voor de mobiele simkaart of token-leveranciers voor digitale toegangsverlening.

  • CMDB-beheer

    CMDB staat voor Configuration Management Database en bevat onder meer de configuratie-items en hun onderlinge relaties. Veel organisaties hebben dit niet onder controle. Endpoint Services biedt deze controle wel.

  • New/ close/ repair/ swap user process

    Met onze Endpoint Services heb je toegang tot standaard workflows om deze processen snel en efficiënt te laten verlopen. Denk o.a. aan Fix & Go. Op basis van ruim tien jaar ervaring kunnen we bij voldoende omvang klant-specifieke processen voor je in te richten.

  • Grootschalige staging/ uitgifteprojecten (roll-out services)

    Als je organisatie op grote schaal hardware vervangt of elke maand een in- en uitstroomdag heeft, kunnen we je met onze Endpoint Services ondersteunen met staging of het op locatie innemen en uitgeven van devices.

Klantspecifieke portals

Bij onze Endpoint Services krijg je een klantspecifieke portal, desgewenst in de look & feel van je organisatie. Integraties zijn mogelijk met je eigen HR- en inkoopsystemen of servicemanagement-tooling. De portal bevat alle relevante hardware en accessoires. Middels call-flows ondersteunen we klantspecifieke situaties en/of processen.

Samen aan de slag met Endpoint Services!

Wil je maximaal ontzorgd worden bij de inname, uitgifte en reparatie van hardware en accessoires? Kies dan voor Endpoint Services van Detron. Je kunt rekenen op snelle leveringen, minder downtime, kostenbesparingen en meer tijd voor je IT-afdeling. Bovendien ben je maximaal in control over belangrijke zaken als CMDB-beheer en Security. Ook als je je IT aan een andere partij hebt uitbesteed, kun je gebruikmaken van onze Endpoint Services. Door een strikte scheiding in rollen en verantwoordelijkheden is dit goed mogelijk. In Office 365 zijn hier al rollen voor beschikbaar!

Whitepaper: Endpoint Services. Maximaal ontzorgd in hardware en devices.

Moderne en efficiënte communicatiemiddelen zijn onmisbare schakels voor bedrijven en instellingen. En ook steeds meer primaire en secundaire bedrijfsprocessen maken gebruik van hardware en allerhande componenten en accessoires. Het is zaak om de gecontroleerde uitgifte en inname van deze zogenaamde endpoints goed te organiseren. Hetzelfde geldt voor een vloeiend reparatie- en/of vervangingsproces bij defecte endpoints om verstoring van bedrijfsprocessen te voorkomen. Hiertoe kun je gebruik maken van Endpoint Services. Een dienst die autonoom geleverd wordt of bijvoorbeeld onderdeel vormt van een digitale werkplek-concept.

Download nu het whitepaper en ontdek wat Endpoint Services jouw organisatie te bieden heeft.